Vilken sambolag gäller idag?

Gäller fortfarande Sambolagen 1987:232 idag - mao har några förändringar gjorts sedan sambolagen kom till 1987?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Nej, Sambolagen 1987:232 upphävdes 2003. Den lag som nu gäller är Sambolagen 2003:376. Lagen har uppdaterats ett flertal gånger sedan dess införande, men om du följer den här länken så kommer du till den senast uppdaterade versionen.

Hoppas att du känner att du fått svar på din fråga, annars så får du gärna återkomma!

Mvh

Måns LundvallRådgivare