Vidta rättsliga åtgärder

Hej!

Min son upptäckte att hans skolfottobild var insatt i hans syster klass en årkurs ner. Han tycker att det är otroligt förödmjukande och jag undrar om det finns något man kan göra?

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Tyvärr finns det inga rättsliga åtgärder du kan vidta för just den enstaka händelsen. Mitt råd är att du tar kontakt med skolans styrelse och har ett möte med de ansvariga.

Skulle detta upprepa sig har du även möjlighet att kontakta din kommun. Skulle det röra sig om mobbning genom t.ex misshandel så kan du vidta rättsliga åtgärder genom att göra en polisanmälan.

Vänligen,

Sonja NajimRådgivare