Verkställa förlikning

Överenskommelse mellan parter tillsammans med Tingsrätten gjordes. Det som händer är att ena parten inte fullföljer överenskommelserna. Vad händer då? Vad ska jag göra för att få mina saker och betalning av skuld .

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Jag tolkar det som om du menar att det träffats en förlikning mellan parterna. Om förlikningen är stadfäst i dom kan man vända sig till Kronofogden för att få domen verkställd.

Hoppas det var svaret på din fråga.

Vänligen

Louise BeskowRådgivare