Var hittar jag propositioner?

Hej! Jag söker förarbetet prop. 1989/90:28 på alla tänkbara sidor som regeringen, lagrummet.se, lagen.nu men ingenstans kan jag hitta detta. Kan ni hjälpa mig att få tag i detta förarbete genom att ge mig råd om hur jag ska gå tillväga? Med vänlig hälsning,

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

De flesta förarbetena finns att hitta på Riksdagens hemsida. Dessvärre saknas vissa dokument, så alla propositioner finns exempelvis inte tillgängliga. Propositionen du efterfrågar finns inte tillgänglig på hemsidan. Propositionen är dock behandlad i Socialutskottets betänkande 1989/90:SoU15, så där du kan läsa delar av propositionen. Vissa bibliotek har riksdagstrycket i fysiskt format, så där kan du också söka efter den aktuella propositionen.

Jag hoppas du fick svar på din fråga!

Med vänliga hälsningar

Jonna JohanssonRådgivare