FrågaFASTIGHETSRÄTTÖvrigt30/10/2019

Vad gäller vid otympliga förvaringsutrymmen - hyreshus

Vår hyresvärd vill att vi ställer barnvagnen i ett cykelförråd en trappa ner. Problemet är att det är alldeles för brant och vagnen fastnar i dörrhålet. Jag har redan ramlat där en gång. Alternativet är att ta upp vagnen för två trappor men båda alternativen är omöjliga då jag är ensam hela dagarna. Hur kan vi göra?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Denna fråga har inte en typiskt juridisk dimension och det saknas således lagrum som kan användas i detta fallet. Det bästa du kan göra är att kontakta din hyresvärd och förklara din situation och försöka arbeta fram en lösning gemensamt. Hyresvärden har inga juridiska förpliktelser i detta avseendet.

Hoppas du fick svar på din fråga,
MVH
André BlomquistRådgivare