Vad betyder lagrum?

Hej, Jag har ett inkasso ärende. Nu frågas vilka lagrum som åberopas.

Vad betyder detta med lagrum.?

M v h

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Med lagrum menas vilken bestämmelse i lagen man vill åberopa eller lägga till grund för sin talan. Man hänvisar till en viss paragraf i lagen som reglerar det man vill framföra.

Med vänliga hälsningar

Jonna JohanssonRådgivare