FrågaFAMILJERÄTTBodelning31/10/2021

Vad är tidsbegränsningen för att begära bodelning efter samboförhållande upphört?

Jag och min sambo gick skilda vägar för ca 8 år sen. Pga psykisk misshandel flyttade jag bara och han behöll huset,som stod på oss båda.

Han har nu sålt huset med stor vinst, medan jag går på bara knän och barnen bor bara hos mig,han betalar för lite underhåll..

Kan jag i efterhand ångra mig och göra en ordentlig bodelning eller vad det heter?Mvh maria

Lawline svarar

Hej, tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Tyvärr går det bara att begära en bodelning inom 1 år från att ni separerat, så det finns dessvärre ingen möjlighet för dig att begära en bodelning nu. Eftersom det inte framgår så mycket omständigheter utav frågan skulle jag råda dig att kontakta någon av våra juriste eller en familjejurist för att se om det finns någon omständighet som kunnat ändra utfallet.

Hoppas detta var svar på din fråga!

Jessica SarhedeRådgivare