Uppehållstillstånd USA

Hej! Jag är svensk medborgare, likaså min pojkvän. Om 8 månader flyttar han till USA för att spela hockey och vi planerar att flytta dit tillsammans då jag har avslutat mina studier. Hur ser tillståndsfronten ut i detta läget och vad krävs? PS. Jag är 18, han 20. Hans inkomst är väldigt hög och min är medel.

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga,

Det är svårt att veta exakt men enligt den mesta infon tar det lång tid och det lär krävas hjälp från hans jobb som hockey-spelare för att även du ska få ett uppehållstillstånd. Info om detta kan ni hitta på den amerikanska ambassadens hemsida.

Vänliga hälsningar,

Lawline RådgivareRådgivare