FrågaPROCESSRÄTTÖvrigt18/06/2019

Tyda dom i tvistemål!

Hej!

Jag har en dom i tvistemål som jag skulle behöva ha hjälp att tyda.

Lawline svarar

Hej och välkommen till Lawline!

Vi på Lawline hjälper dig gärna med att tyda domar både i tvistemål och brottmål. Är domen kort eller om du kan korta ner den, kan du enklast kopiera den och klistra in den här. Du kan då ta bort ev. namn och ersätta de med exempelvis X eller Y, annars gör vi det i samband med att vi hjälper dig.

Handlar det om en längre dom så kan vi självklart hjälpa dig med det också, men det blir svårt via vår webbaserade tjänst eftersom max antal tecken är 1500. Vid en längre dom skulle jag rekommendera att du tar kontakt med vår gratis telefonrådgivning, så kan de hjälpa dig på ett smidigt sätt.

Telefon: 08-533 300 04
Öppettider: måndag–fredag kl. 10.00–16.00

Vi ser fram emot att hjälpa dig!

Med vänlig hälsning,

Natasha FathifardRådgivare