Tidsbestämd anställning har gått ut. Ändrade anställningsvillkor i nytt avtal.

Hej!

Min dotter har arbetat åt kommunen som tim anställd och gått på sex veckors schema ca ett år,sen fick hon ett anställningsavtal som gällde from 20160516-20161231 med månadslön och semesterdagar på 75%,

nu har hon inte fått någonting alls efter den 31/12 utan hon har fått anmäla sig till bemanningsenheten så hon ska få erbjudanden om lediga pass..

Är detta rimligt?

Har kontaktat facket och dom har tagit upp det med kommunen och kommer ingen vart med det..

Vill ha ett svar på detta..

Mvh

Lawline svarar

Hej och tack för att du valt att vända dig till Lawline!

Eftersom din dotter hade en tidbestämd anställning och denna anställning har gått ut har kommunen fritt fram att ändra villkoren i anställningen eftersom det då rör sig om ett helt nytt anställningsavtal.

Mikael JonassonRådgivare