FrågaFASTIGHETSRÄTTÖvrigt10/04/2019

Skriva över fastighet på barn

Jag och min f.d. fru, vi skildes 2014 och vi gjorde en bodelning vilka vi båda var mkt nöjda med. Kvar är att vi har fastighet. Det är en giftorätt 50/50 men det är bara mitt namn står för fastigheten. Min fd fru vill skriva över hälften till våra barn(2) 25/25 och jag skriver som ett testament att de kommer att ärva mig den andra hälften som enskild egendom. Vi alla är positiva till detta.

Skulle vilja få en synpunkt på om detta är det bästa och ev få hjälp med detta på papper.

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

För att få hjälp med att upprätta dokument och få rådgivning kring dina frågor rekommenderar jag att du bokar tid hos en av våra jurister. Det kan du göra på: http://lawline.se/boka.

Hoppas att du fick svar på din fråga!

Vänliga hälsningar,

Emilia SimuRådgivare