Ska samboavtal upprättas i två exemplar?

Vi ska ( genom lawline) skriva ett samboavtal där mitt hus samt bohag ska undantas enl rekomendationer från tidigare fråga, nu undrar jag vem ska ha pappret? Ska en ha orginal o den andra kopia eller gör man två orginal?

Hur lång tid tar det att upprätta dessa papper hos er?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

Min rekommendation är att samboavtalet upprättas i två likalydande exemplar. Det vill säg, som du skriver i din fråga, man gör två original och ni tar vars ett.

Samboavtal kan du själv skapa i vår avtalstjänst. Väljer du att skapa samboavtalet och fylla i uppgifterna själv erhåller du det strax efter betalning i PDF-format med möjlighet att skriva ut och skriva under det.

Hoppas du fått svar på din fråga!

Vänligen,

Dennis LavessonRådgivare