Muntligt avtal

Hej!

Jag har ytterligare en fråga angående muntligt avtal. Jag hyr ett behandlingsrum i en salong, och i det ursprungliga muntliga avtalet så bestämde vi att jag inte skulle betala någon fast hyra per månad, utan betala en procentavgift på de pengar jag fick in på de behandlingar jag utförde. Efter några månader ville hyresvärden ändra till en fast avgift, vilket jag gick med på. Har jag rätt att ändra tillbaka till det ursprungliga det ursprungliga avtalet?

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga!

För att ändra tillbaka till det ursprungliga villkoret beträffande hyresbeloppet krävs att hyresvärden går med på ändringen. Jag rekommenderar att ni upprättar avtal skriftligen då det blir tydligare vad som gäller ur bevissynpunkt vid en eventuell tvist.

Vänligen

Lawline RådgivareRådgivare