Migrationsrätt

Hej!

Jag gifte mig nyligen med en Amerikan, då jag har vart på ett college (F-1) visum som nu är ogiltigt eftersom jag inte går i skola.

Nu vill jag flytta dit så snabbt som möjligt, jag är medveten om kostnaderna för alla sorters dokument men jag behöver juridisk hjälp med att fylla ut papperna etc.

Jag undrar då om det finns någon som specialiserar sig i just detta området? Om det finns någon som, vad är kostnaden för hjälp genom hela processen?

Tack på förhand!

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Det låter som om du vill få tag på någon som kan migrationsrätt. Eftersom det är du som ska flytta dit så kommer den största delen av pappersarbetet bearbetas av den amerikanska immigrations myndigheten. Dock kan absolut en juristbyrå hjälpa dig med pappersarbetet och annat som behöver tas hand om innan du flyttar.

När det kommer till kostnaden är det tyvärr svårt att uppskatta kostnaden då den beror på tiden och förutsättningarna som arbetet kräver, vilket varierar från person till person. Men vi på Lawline skulle mer än gärna vilja titta på det du behöver hjälp med. Jag måste dock nämna att eftersom det rör sig om en amerikansk immigration så är det inte helt säkert att vi kan behandla din begäran, men hör av dig med mer information till http://lawline.se/boka så kan du boka tid med en jurist som kan hjälpa dig med din ansökan m.m.

Jag hoppas att du har fått svar på dina frågor!
Mvh,

Stefan BlomqvistRådgivare