Måste hyreskontrakt innehålla personnummer?

Hej Jag har skrivit ett hyreskontrakt med en privatperson. Men han skrev inget personnr. Gör det någon skillnad? Jag ska nämligen säga upp kontraktet och undrar om det kan vara till någon för, nackdel? Vänligen

Lawline svarar

Hej.

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

För hyreskontrakt råder avtalsfrihet och det finns inget formellt krav på att ett hyreskontrakt måste innehålla personnummer. Det är därför inte något som kommer att påverka avtalet rent juridiskt. Det gör alltså ingen skillnad.

Önskar dig lycka till!

Med vänlig hälsning,

Anton BlomqvistRådgivare