Lawlines jurister arbetar med utlänningsrätt

Hej.

Vi är family med två barn .

Pappa fick uppehållstillstånd i Sverige men barna och fru fick avslag.

Idag vi fick sista beslutet från högsta domstolen och tänkte skicka den till EU domstol pga brott mot barnkonvention .

Kan ni tipsa oss vem kan hjälpa ?

Tack

Mvh

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Om ni menar att det beslut som ni har fått av domstolen strider mot barnkonventionen så rekommenderar jag att ni kontaktar en jurist som kan se över möjligheterna att gå vidare med ert fall. Lawline har jurister som arbetar med utlänningsrätt, det vill säga när personer ansöker om uppehållstillstånd i Sverige. Ni kan boka en tid med en av Lawlines jurister här.

Jag kan även rekommendera att ni söker på "jurist, migrationsrätt" på internet. Ni kan även lägga till den stad som ni befinner er i. Om ni söker på dessa ord så borde ni kunna hitta jurister som kan försöka hjälpa er med er situation.

En organisation som arbetar med fall som kan bli vägledande är Centrum för rättvisa, ni hittar deras kontaktuppgifter här.

Jag hoppas att ni har fått svar på era frågor!

Med vänliga hälsningar,

Louise BergstrandRådgivare