Lawline svarar inte på skoluppgifter

Kenneth och Marcina hade varit gifta och i äktenskapet hade fyra barn fötts, Noah, Adam, Eva samt Rebecka. Småbarnslivet tärde på relationen och parter bestämde sig efter sju stormiga år att skiljas.

Kenneth avled nio år efter skilsmässan och de fyra barnen ärvde lika stora delar av Kenneth kvarlåtenskap. Ett knappt år efter arvskiftet uppdagades det, och fastställdes i dom, att Rebecka inte var Kenneths barn. Marcina hade, under hennes och Kenneths äktenskap haft en tillfällig relation med Jonas och det visade sig att han var far till Rebecka. Rebecka halvsyskon väckte talan mot henne och begärde att den del hon ärvt efter Kenneth skulle återbetalas.

Lawline svarar

Hej, och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Lawline har som policy att inte besvara skoluppgifter, och med anledning av detta kan jag dessvärre inte besvara din fråga. Jag hänvisar dig därför till relevant kurslitteratur och lagtext för att lösa frågan.

Jag hoppas att du finner ett svar på din fråga på ett annat vis.

Med vänlig hälsning,

Sophie Amalie BöjeRådgivare