FrågaAVTALSRÄTTAvtal18/09/2013

Lawline - skoluppgifter

Hej! Jag har nyligen börjat studerar juridik och har nu fått en uppgift jag skulle behöva hjälp att tyda.. Ge exempel på 2 förmögenhetsrättsliga principer som beaktas av domstolar även om de inte omedelbart framgår av lagtexten. Ge ett exempel på ett "öppet " begrepp i lagtexten. Vi har kommit fram till avtalfriheten och äganderättprincipen, vi är dock osäkra på vad som menas med ett "öppet" begrepp i lagtext kan ni förklarar det? Tacksam för svar! Mvh, Antonia

Lawline svarar

Hej.

Jag måste tyvärr meddela dig att vi på Lawline har en policy som förhindrar oss att besvara skoluppgifter. Jag råder dig istället att vända dig till lärare, kurslitteratur och lagtext för att få vägledning och svar på din fråga.

MVH/ Veronica Eriksson

Veronica ErikssonRådgivare