Lawline besvarar inte skoluppgifter

Ahmed avlider och efterlämnar tre barn; Sabina, Per och Lisa. Sabina har hela livet

haft dålig ekonomi och under en period av två år före sin bortgång har Ahmed givit

kontanter till Sabina och för att hjälpa upp hennes ekonomiska ställning. Summan av

Ahmeds kontanta överföringar till Sabina är 300.000 kr. Ahmeds kvarlåtenskap vid

hans frånfälle uppgår till 900.000 kr. Det finns inte något testamente efter Ahmed och

Samtliga barn vill ha så stort arv som möjligt. Hur ska man enligt lagstiftningen

fördela kvarlåtenskapen efter Ahmed?

Lawline svarar

Hej, tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Då din fråga liknar en skoluppgift kommer vi inte att besvara den. Lawline har som policy att inte besvara skoluppgifter. Om du inte kan själv besvara den rekommenderar jag dig att ta hjälp av skolkamrater eller försöka hitta svaret med hjälp av kurslitteratur. Du kan också hitta en hel del svar som liknar din fråga bland redan besvarade Lawline-frågor. Om jag har missuppfattat din fråga och frågan inte bygger på en skoluppgift är du välkommen att ställa frågan igen.

Hoppas du kan lösa uppgiften!

Med vänlig hälsning,

Lovisa SidénRådgivare