Lawline besvarar inte skoluppgifter
Fråga
Förvaltningsdomstolen tillkom ju för att ge enskilda en chans mot myndigheterna. När en enskild har i sällsynta fall fått en gynnande beslut i förvaltningsrätten borde inte myndigheten kunna överklaga beslutet. Nu överklagar alla myndigheter tills de vinner, de har ju obegränsat med resurser. Myndigheten borde inte kunna överklaga, varför är det så?
Svar
Hej! Tack för att du ställt din fråga till oss på Lawline!
Då din fråga inte verkar avse ett konkret juridiskt ärende får jag intrycket av att din fråga egentligen berör en skoluppgift eller en allmän fundering som du har. Då vi på Lawline endast besvarar frågor som berör konkreta juridiska ärenden kan jag därför dessvärre inte besvara din fråga. Om du har en juridisk fråga som berör ett särskilt juridiskt ärende måste jag därför hänvisa dig till att ställa en ny fråga till oss.
Med vänlig hälsning
Har du en egen fråga?
Få svar på dina juridiska frågor snabbt och kostnadsfritt, granska dina försäkringar och avtal mot lagrum, upprätta avtal direkt i tjänsten och behöver du jurist kan du eskalera ärendet helt inom plattformen.
Skapa konto- Framtagna av jurister
- Anpassas efter din situation
- Möjlighet till juristgranskning