Krävs F-skatt för kund

Hej,

Jag ska fakturera en kund på varor som hen har köpt. Min fråga är om kunden måste ha godkännande av F-skatt?

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

F-skatt är endast för företagare. Så om kunden också är ett företag behövs en F-skatt annars är det ej nödvändigt.

Jag hoppas att du fick svar på din fråga, återkom gärna om du har fler funderingar!

Med vänlig hälsning,

Victoria NajafiRådgivare