Krav på att närvara vid utvecklingssamtal?
Fråga
Svar
Hej och tack för att du valt att vända dig till Lawline med din fråga!
Om man utgår från reglerna i Skollagen eftersom att du går i gymnasiet. I 3 kapitlet 4 § skollagen anges det att eleven och dess vårdnadshavare fortlöpande ska få information om elevens utveckling. I 3 kapitlet 5 § skollagen står det senare att regeln i 4 § gäller elever i gymnasieskolan. Om fortlöpande information likställs med ett utvecklingssamtal per termin till exempel. Det är troligtvis det din mentor menar med att det är krav på att du och en vårdnadshavare ska medverka på ett sådant möte. Hoppas att du fick svar på din fråga!
Vänligen,
Har du en egen fråga?
Få svar på dina juridiska frågor snabbt och kostnadsfritt, granska dina försäkringar och avtal mot lagrum, upprätta avtal direkt i tjänsten och behöver du jurist kan du eskalera ärendet helt inom plattformen.
Skapa konto- Framtagna av jurister
- Anpassas efter din situation
- Möjlighet till juristgranskning