Kostnadsräkningen till migrationsdomstolen

hej

Min pojkvän oh jag har lämnat in ett överklagande och åberopar vår relation som skäl för att han ska få stanna. Advokaten skrev att vi ev skulle bli kallad på intervju.

längst ner i brevet står denna mening.

"För de fall migrationsdomstolen inte avser att fortsätta handläggningen i någon form vore jag tacksam att få besked om det så att kompletterande kostnads räkning kan ges in"

Detta står i advokatens brev till domstolen. Hon har nu fått att hon ska lämna in kostnadsräkningen ? vad menas?

Tacksam för svar

Lawline svarar

Hej och tack för att du har vänt dig till oss!

Med detta menas att advokaten slutför sin talan och därför undrar om kostnadsräkningen ska skickas omgående, ifall domstolen inte beviljar en muntlig förhandling. Beviljar domstolen förhandlingen ska kostnadsräckningen istället lämnas in redan under processen.

Vänligen

Mikhail AtayevRådgivare