Kopiering av en originaltavla utan namnteckning

Får man kopiera en Picasso tavla utan namnteckning

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

För privat bruk får du framställa ett eller några exemplar av verket. Du får däremot inte ta betalt för en tavla du målat som liknar ett riktigt konstverk. (12 § Lag om upphovsrätt till litterära och konstnärliga verk).

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga! Hoppas det hjälpte.

Vänligen,

Robin BadiliRådgivare