Kan man driva ett försäkringsärende vidare till ARN, även om man gjort ett ägarbyte på bilen?

Vi har haft problem med försäkringsbolaget och skulle vilja överklaga då dom gjort så mycket fel men kan man driva ett försäkringsärende vidare till arn fast man gjort ett ägarbyte på bilen.

Lawline svarar

Hej, och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Du bör kunna driva ärendet vidare

Så länge du var registrerad ägare av fordonet när beslutet fattades av försäkringsbolaget, så ser jag inga problem med att du driver ärendet vidare till ARN, förutsatt att du vidtagit alla nödvändiga steg i övrigt, såsom att överklaga beslutet i tid.

Några omständigheter för att kunna bedöma utsikterna för framgång med ditt ärende har inte uppgetts i frågeställningen.

Några avslutande ord

Jag hoppas att du fick svar på din fråga, och att det löser sig för alla inblandade.

Ha en fin dag!

Med vänliga hälsningar

Mattias TörnströmRådgivare