FrågaSKATTERÄTTÖvrigt28/03/2018

Kan jag behålla skatteåterbäringen även om jag har en skuld hos kronofogden?

Hej! Jag har skulder hos kronofogden, få jag behålla skattepengar?

Lawline svarar

Hej, och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

I mitt svar utgår jag ifrån att det du menar med skattepengar är skatteåterbäring, om jag skulle ha tolkat din fråga fel är du varmt välkommen att höra av dig igen med de korrekta förutsättningarna!

Om du har skulder hos kronofogden kommer skatteåterbäringen i första hand överföras av Skatteverket till Kronofogden för att betala dina skulder. Om det sedan skulle bli en summa över, när dina skulder är betalda, kommer du att få dessa pengar (Kronofogdens hemsida).

Jag hoppas att du känner att du har fått ett tydligt svar på din fråga, om det är något mer du undrar över så är du varmt välkommen att återkomma!

Vänligen,

Ronja WestlinRådgivare