Jag undrar om utlänningslagen finns på andra språk än svenska, i så fall vilka och var finns de tillgängliga?

Hej!

Jag undrar om utlänningslagen finns på andra språk än svenska, i så fall vilka och var finns de tillgängliga?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Jag har tyvärr bara kunnat hitta Utlänningslagen översatt till engelska HÄR på hemsidan för The European Database of Asylum Law, men inga översättningar till andra språk.

Om du är ute efter information om migration och uppehållstillstånd, om att arbeta eller söka asyl i Sverige, så har Migrationsverket jättemycket information på ett flertal språk på deras hemsida HÄR. Utlänningslagen är en av de lagar som styr Migrationsverket arbete med att pröva ansökningar från personer som vill bosätta sig i Sverige. En stor del av informationen på hemsidan är därmed direkt taget från eller en utveckling av Utlänningslagen.

Hoppas du fått svar på din fråga!

Med vänliga hälsningar

Tova AnderssonRådgivare