Jag är misstrodd och de andra i bostadsrättsföreningen verkar tvivla över min psykiska hälsa kan jag få ett ombud eller liknande? som företräder mig?

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

För att kunna ge ett säkert svar på din fråga skulle jag behöva ha lite mer information, exempelvis vilken situation du befinner dig i och i vilket syfte du vill ha ett ombud (exempelvis om du vill ha ett ombud som företräder dig i största allmänhet gentemot bostadsrättsföreningen eller om du exempelvis har hamnat i en tvist med bostadsrättsföreningen och behöver ett ombud av den anledningen).

Vad du kan göra nu

Jag rekommenderar att du antingen skickar in en ny fråga som innehåller lite mer information om den aktuella situationen, alternativt att du ringer till Lawlines telefonrådgivning. Telefonnumret är 08-533 300 04, och telefonrådgivningen har öppet måndag–fredag kl. 10.00–16.00. Det är kostnadsfritt bade att skicka in en gratisfråga samt att ringa till telefonrådgivningen. Om du vill skicka in en fråga men vara garanterad ett svar och dessutom få frågan besvarad inom kortare tid kan du ställa en expressfråga, men då är det en avgift.

Vänligen,

Jenny HedinRådgivare