Hur överklagar man ett beslut om försörjningsstöd?

Hej! Jag undrar vart ett överklagande av ett avslag på en ansökan om försörjningsstöd ska lämnas in till? Är det till socialnämnden eller är det till förvaltningsdomstolen?

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Överklagandet ska lämnas in till kommunen. Kommunen kommer sedan skicka vidare överklagandet till förvaltningsrätten.

Här kan du läsa mer om hur man ska göra.

Vid fler frågor är du varmt välkommen att återkomma till oss på Lawline!

Vänligen,

Anahita HaratiRådgivare