Hur många dagar får man vara i arresten?

Hej

Hur många dagarfår man vara i arresten?

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Om polisen misstänker att du har begått ett brott så kan de gripa dig. Efter ett sådant gripande måste en åklagare fatta ett beslut om du ska bli anhållen eller inte. Om du blir anhållen så kommer du att vara inlåst i en cell. Du får vara inlåst och anhållen i en cell i högst tre dagar.

Om du har fler frågor så är du varmt välkommen att återvända till oss på Lawline!

Vänligen,

Sonja NajimRådgivare