Hur får jag palmolja att bli förbjuden?

Jag vill förbjuda palmolja, hur gör jag min röst hörd? Det finns i allt! Jag upptäckte idag att det till och med fanns i mitt barns modersmjölkersättning! Detta gjorde mig förkrossad!

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga!

För att något, såsom t.ex. palmolja, ska bli förbjudet krävs det att det förbjuds i lag. Min rekommendation är därav att du kontaktar politiker, eller att du engagerar dig politiskt i ett parti för att på så vis göra din röst hörd. De flesta politiska partier har hemsidor för kontakt och många har även lokalavdelningar som du kan besöka.

Hoppas du fått svar på din fråga!

Vänligen,

Dennis LavessonRådgivare