Hur begär jag ut kopia av polisanmälan?

Behöver en kopia på en stöldanmälan i hemmet Den gjordes ****-**-**. Har skickat en kopia till ****,men behöver ytterligare en kopia.

Personnummer: ************

Adress: *****,**,*****

Lawline svarar

Hej! Tack för att du vänder dig till oss på Lawline med din fråga.

En stöldanmälan hos Polisen är som huvudregel (om ej sekretessbelagd) en allmän handling och kan därmed begäras ut. Dock görs dessa hos Polisen, varav jag skulle rekommendera dig att ta kontakt med dem, exempelvis via Polisens hemsida.

Hoppas detta var till hjälp. Om du har fler frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig igen till oss på Lawline.

Med vänlig hälsning,

Cornelia NilssonRådgivare