Har jag rätt att läsa en komplett anmälan om störning som gjorts mot mig?

Har man rätt att få läsa komplett anmälan då jag och min make är en parten i dispyt mellan grannar och anmälan gjorts om störning?

Tacksam för svar

Lawline svarar

Hej, kul att du vänder dig till oss på Lawline!

Anmälan
En anmälan om störning görs hos kommunen. Detta betyder att om anmälan har kommit in till kommunen så är den offentlig handling och ni kan begära att få läsa anmälan.

Råd
Ni kan begära att få ut anmälan från kommunen genom att besöka kommunens kontor, mejla dem eller ringa. För att få ut den måste ni kunna ge vissa uppgifter så att kommunen kan hitta anmälan. Sådana uppgifter är vad anmälan rör, vilken adress och vilka som är inblandade.

Hoppas svaret var till hjälp!

Vänliga hälsningar

Malin WaldénRådgivare