FrågaFAMILJERÄTTBodelning23/04/2020

Gratis rådgivning om bodelning

Hej jag behöver hjälp med advokaten på min bodelningen. Men jag har inte råd att skaffa advokat . Kan ni hjälpa mig? Med vänlig hälsning, J.

Lawline svarar

Hej och välkommen till Lawline med din fråga!

Som jag förstår dig behöver du rådgivning kring din bodelning, men har inte råd att skaffa advokat.

Vi hjälper dig gärna med din bodelning. Om du har några enstaka frågor kan du ställa dem på samma sätt som du ställt denna fråga- du får då ett svar helt gratis.

Om du och din partner kan komma överens själva, så kan ni göra bodelningen på egen hand utan att behöva betala advokat eller jurist. Om ni inte kommer överens och har många komplicerade frågor kan jag tipsa om att de flesta advokatbyråer erbjuder en timmes gratis rådgivning, kanske något som kan passa dig/er?

Men som sagt hjälper vi er mer än gärna gratis här på vår ''gratisfråga'' och du är välkommen att ställa dina frågor här!

Med vänlig hälsning,

Natasha FathifardRådgivare