FrågaAVTALSRÄTTAvtal17/01/2016

Försäkringsavtal

Min dotter skadade sig under en fotbollsträning 18 år gammal, så illa att hon behövde genomgå en stor operation 1995, och fick ersättning av försäkringsbolaget, och nu var hon tvungen att återigen operera sig som följd av den skadan och kommer att behöva ytterligare en operation, kan hon fortfarande få ersättning efter dessa år då det är relaterat till hennes första skada? Hennes dåvarande försäkringsbolag är numera uppköpt av ett annat och när jag ringde till det nya sa de att det går inte att få någon ersättning. Jag tycker att det är konstigt, operationen och även nästa , är ju klart relaterat till första skadan.

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du ställer din fråga till oss på Lawline.

För att kunna besvara din fråga behöver jag veta vad som står i försäkringen. Det kan vara så att försäkringen har uppdaterats så att sådant som hör ihop med tidigare skadan inte längre täcks av försäkringen. När försäkringsbolaget köpted upp kanske du fick förändrade villkor? Du behöver se vad som står i avtalet så kan vi avgöra om försäkringsbolaget hävdar rätt eller inte.

Vänligen återkom till mig med informationen på: emilia.larson@lawline.se

Lawline Rådgivare