Felaktiga uppgifter på arbetsgivarintyget?

Hej!

jag skulle klaga min arbetsgivare för deras arbetsgivaresintyg som står två fel vad gillar mitt lön och anställning

vad gör man

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga. Ett arbetsgivarintyg är ett bevis på att någon varit anställd hos en arbetsgivare under en viss period, och ett intyg på bland annat vad arbetstagaren gjort på arbetsplatsen, hur mycket denne har arbetat och hur mycket pengar han eller hon tjänat. Om ditt arbetsgivarintyg innehåller felaktiga uppgifter om din lön och anställning råder jag dig att ta kontakt med din tidigare arbetsgivare och be denne ändra uppgifterna så att de motsvarar den verkliga anställningen.

Hoppas du fick svar på din fråga!

Med vänliga hälsningar,

Michaela IosifidouRådgivare
Public question details image

Ställ en Expressfråga 1499 kr

Behöver du hjälp med att lösa en fråga gällande Arbetsrätt och Arbetsgivarintyg ? Vi kan hjälpa dig!

Ställ din fråga i formuläret nedan och få svar inom 72 timmar.

Betala medKlarna Logo
0 / 1500
swish logo