Fel pris på abonnemang

HEj Jag har skrivit kontrakt med företag X på ett surfabonnemang med surfplatta där i kontraktet står det att det kostar endast 100kr/mån. Nu fick jag en räkning av dem, vi ringde och sa att på kontraktet står det 100kr, men de vill fortfarande ha betalt. Vad kan jag göra? Vart kan jag vända mig?

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Om priset på tjänsten inte stämmer överens med vad ni avtalat (vad som står i kontraktet) råder jag er att bestrida fakturan. Detta kan ni göra hos kronofogden (KFM).

Först och främst råder jag dock er att till exempel ta kontakt med den kommunala konsumentrådgivningen, för att få klarhet i exakt vad kontraktet säger och vad ni skall ta upp med kronofogden.

Lawline RådgivareRådgivare