FrågaFAMILJERÄTTGod man31/07/2020

Får en god man bestämma kring flytt?

Hej!

Det är som så att min pojkvän har en Godman, får den lägga sig i om han vill flytta ihop med mig?

Han har berättat för Godman att han ska flytta och den sa nej!

Vad jag har förstått så ska en godman bara ha hand om ekonomin inte privatlivet hans.

MVH

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline!

Jag tolkar din fråga som om huruvida gode mannen får bestämma kring din pojkväns flytt.

Viktoria TomssonRådgivare