FrågaPROCESSRÄTTDomstol22/07/2019

Få ut handling på dömd person

vill få ut handling på en dömd person, men vet inte vilken domstol det gäller.

vad kan jag göra?

Lawline svarar

Hej och tack för din fråga till Lawline!

Min rekommendation är att du hör av dig till de domstolar som du tror är aktuella, dvs om du tror att det rör sig om Stokholmsområdet kan du höra av dig till Stockholms tingsrätt, Attunda tingsrätt, Solna tingsrätt och Södertorns tingsrätt. Vet du inte vilka domstolar som finns i det aktuella området kan du söka här: http://www.domstol.se/Sok/?tab=contact.

Det finns dock betaltjänster som till exempel Lexbase där man kan söka på personnummer och få fram domen.

Lawline RådgivareRådgivare