Du kan överklaga ditt beslut angående arbetstillstånd

jaf fick avslag på ansokan om arbetstillstånd . kan du hjelpa mig vad ska jag göra nästa steg...

Lawline svarar

Hej, tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Jag utgår i mitt svar från att det är ett svenskt arbetstillstånd du har sökt hos Migrationsverket. Om din ansökan om arbetstillstånd avslås av Migrationsverket kan du överklaga beslutet inom tre veckor. Information om hur du överklagar finns i ditt beslut.

Ifall du vill överklaga beslutet är mitt råd att du bokar en tid med en jurist här på Lawline för att få professionell hjälp. På så sätt ökar dina chanser att lyckas få ett arbetstillstånd. Boka tid med en jurist kan du göra här.

Om du väljer att inte överklaga beslutet har du helt enkelt inte rätt att arbeta i Sverige.

Jag hoppas att mitt svar har varit till hjälp!
Med vänlig hälsning,

Jonas WesterRådgivare