FrågaFASTIGHETSRÄTTÖvrigt31/03/2019

Bygga fritidshus på annans tomt, vem blir ägare?

Vill bygga ett nytt fritidshus på mina föräldrars tomt där det redan finns ett fritidshus? Kan jag äga det nya fritidshuset?

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Det möjligt för dig att bli ägare till fritidshuset. Om du för upp byggande för egen räkning och i eget intresse kommer den att utgöra lös egendom och du kommer därmed kunna vara ägare till det.

Vänlig hälsning

Lawline RådgivareRådgivare