Borttappat uppehållskort

Hej. Var kan jag få veta när jag har fått permanent uppehållsrätt om jag har tappat mitt kort ? Tack

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till Lawline!

Har du tappat bort ditt uppehållstillståndskort ska du börja med att anmäla det till polisen. Därefter ska du ta med en kopia av polisanmälan till Migrationsverket för att ta ett nytt foto och lämna fingeravtryck så att du kan få ett nytt kort. För att få reda på datumet för beslutet om uppehållstillstånd ska du kontakta migrationsverket då de har dessa uppgifter registrerade.

Hoppas du är nöjd med ditt svar! Du är alltid välkommen att höra av dig till oss igen vid fler frågor.

Med vänlig hälsning,

Elin GidingRådgivare