FrågaFAMILJERÄTTBodelning21/01/2019

Bör jag kontakta en advokat vid ansökan om en partiell bodelning?

Hej

Jag undrar om man tar hjälp av en advokat när man ansöker om partiell bodelning efter en skilsmässa? Vad blir ungefärlig kostnad för det?

Fd frun vägrar samarbeta till bodelning.

Mvh

Lawline svarar

Hej, tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga.

Du behöver inte ta hjälp av en advokat, men eftersom en bodelning innehåller många svåra frågor jag skulle rekommendera det. Vad den ungefärliga kostnaden blir är svårt att svara på utan mer information, jag skulle råda dig att boka tid med en av våra skickliga jurister. Det är bara att ringa oss på 08-533 300 04 och välja knappval 1. Den tjänsten kostar 1677,50 kr/h.

Jag hoppas du fick svar på din fråga och att vi hör mer från dig!

Med vänliga hälsningar,

Veronica BorgRådgivare