FrågaFASTIGHETSRÄTTÖvrigt30/06/2021

Bli ägare över hus

Hej, jag vill köpa hus med min kille som är över 18 år och får stå som ägare. Om han då köper huset och står som ägare fast vi båda betalar lika mycket, går det att ändra dagen jag fyller 18 år att jag också står som ägare på huset?

Lawline svarar

Hej!

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga!

Ja, det stämmer. Det du då behöver göra är att ansöka om lagfart för att bli registrerad som ägare till huset.

Om du har fler frågor så är du varmt välkommen att återvända hos oss på Lawline!

Vänligen,

Sonja NajimRådgivare