Besvarar Lawline skoluppgifter?

Hej jag har en skoluppgift i privatjuridik. Det jag behöver hjälp med är att en person har gjort ett testamente där han vill att ett särkullsbarn ska få ett arv på 1,5 miljoner kr. Detta är då mer än hälften av hans kvarlåtenskap vilket gör att jag vet inte om det är giltigt då. Han har även en maka och de har två bröstarvingar tillsammans. Jag vet inte hur jag ska ställa mig till detta testamente men även hur fördelning av kvarlåtenskapen ska se ut.

Tacksam för svar

Lawline svarar

Hej! Kul att du har hittat till Lawline.

Lawline hjälper dagligen såväl privatpersoner som företag med deras rättsliga frågor. Däremot besvarar vi inte skoluppgifter. Ett tips är dock att leta efter frågor i Lawlines databas där vi har besvarat oerhört många arvsrättsliga frågor som kan vara till din hjälp.

Lycka till!

Sabrina CuranRådgivare