Bestrida faktura

Vi har redan bestridit en felaktigt faktura, målet lades ner hos kronofogden men varande har väckt samma faktura hos en annan inkasso företag, vad gör vi nu?

Lawline svarar

Hej,

Tack för din fråga.

Tyvärr så måste du börja om från början och bestrida fakturan du fått från det nya inkassobolaget igen. Har du fått ett betalningsföreläggande från Kronofogden, måste du skicka ett skriftligt bestridande även till dem.

Med vänlig hälsning,

Farhad NiroumandRådgivare