FrågaAVTALSRÄTTAvtal22/05/2022

Avtalsskrivande

Hej. Mina föräldrar ska sälja sin sommarstuga. Vi är tre helsyskon men det är bara jag som är intresserad av den. De vill ha 300 000 kronor för den. Jag ska betala dem 10000 kronor/ månad tills den är betald. Sommarstugan är bara taxerad i 50 000 kronor men det känns för lite för den är vinterbonad o djupborrad brunn mm. Hur ska vi skriva avtal och hur ska vi göra på bästa sätt så det blir bra för alla? Vänligen Cickie.

Lawline svarar

Hej och tack för att du vänder dig till oss på Lawline!

För att utforma ett avtal som speglar alla parters viljor på bästa möjliga sätt så måste den jurist som skriver avtalet veta mycket ingående vad ni vill uppnå med kontraktet. För att vi ska kunna ge dig ett bra svar på din fråga är det därmed nödvändigt för oss att veta i större detalj vad du och din familj önskar uppnå. Jag uppmanar dig därmed att skriva en ny fråga till oss och där precisera mer kring er målsättning med avtalet, så hjälper vi er därefter!

Med vänlig hälsning,

Lawline RådgivareRådgivare