FrågaAVTALSRÄTTAvtal24/09/2017

Att tolka hyresavtal

Måste man städa en lgh som ska rivas när man har flyttat ut?

Lawline svarar

Hej,

Tack för att du vänder dig till Lawline med din fråga. Med största sannolikhet står det i ditt avtal att du ska ombesörja flyttstädning när du flyttar ifrån lägenheten och även om den ska rivas skulle det innebära ett avtalsbrott om du inte städar den vid avflyttning. Ta kontakt med din hyresvärd/ägare till lägenheten och håll en dialog om det finns någon möjlighet att avvika från avtalet med anledning av rivning kort efter avflyttning; om de accepterar det är det okej.

Med vänlig hälsning,

Lenita PetterssonRådgivare