FrågaKÖPRÄTTKonsumenttjänstlagen28/02/2010
Fråga om det föreligger fel i tjänsten samt dröjsmål från näringsidkarens sida.
hej.vårt badrum är fuktskadat och hemförsäkringen täcker skadan till största delen.i början på november-09 började en firma, F, riva ur badrumet.runt lucia hade en annan firma ,D,som samarbetar med F fått upp våtrumsmattor.arbetet var så dåligt utfört att försäkringsbolaget inte godkände det.vi kom överrens om att D skulle riva ner sina dåliga mattor så fort som möjligt och att vi skulle ta in en annan firma för att sätta upp nya.tilläggas kan att både F och D ansåg till en början att arbetet var bra utfört och att vi var överdrivet gnälliga.vi har försökt skynda på och i slutet på januari -10 var D äntligen här och tog ner sitt.vi har försökt att få F att göra klart för nästa firma men det händer ingenting.dom svarar inte i telefon och skyller på allt möjligt,bla är det vårt eget fel som inte godkände jobbet på en gång..badrummet är 5 kvadrat stort och vi tycker att 4 månader är orimligt lång tid att färdigställa det.vad kan vi göra?kan vi säga upp avtalet med F?vi har endast muntligt avtal och dom är väl att anse som ansvariga för jobbet?dom sa åt oss att ta D tex.vart kan man vända sej?vi ska hyra ut vårt hus from mars men vi måste ju ha ett fungerande badrum isåfall.kan vi kräva ersättning för att detta drar ut på tiden?tacksam för svar.
Lawline svarar
Lawline Rådgivare