FrågaFASTIGHETSRÄTTÖvrigt25/02/2009

Hemlig överlåtelse av lägenhet.

Vi letar bostadsrätt till vår dotter men har stött på kravet att den som skall bo i lgh också skall äga 100% . Hon är 16år och tanken är ju att vi skall finansiera med lån och lgh och vårt hus som säkerhet. Kan vi skriva dottern på läghenten menändpå reglera det hela med ett brev mellan oss och vår dotter ?

Lawline svarar

Hej, tack för er fråga, För att kunna ge ett mer exakt svar behöver veta mer om det enskilda fallet. För att avtalet som ni vill skriva mellan er och er dotter ska gälla emot bostadsrättsföreningen och era eventuella borgenärer måste ni skicka en kopia till bostadsrättsföreningen. Vänligen
Fredrik HanssonRådgivare